Total Pageviews

Friday 17 June 2011

GRAND REUNION

          Apa tu?   Ooo, perjumpaan murid-murid tua, sekolah lama, tempat aku belajar dulu. Aku berada di sini semasa Tingkatan Enam Rendah dan Atas, lebih kurang 2 tahun. Sejak dari bulan Mac lagi, dah ada yang memaklumkan tentang hal ini.  Aku, tak berani nak berkata boleh atau tidak join mereka. Dalam hati teringin untuk pergi, berjumpa semua dengan kawan-kawan lama. Aku ambil keputusan tunggu dan lihat kerana sejak akhir-akhir ni, banyak sangat kejutan-kejutan dari suami dan anak-anak.
      
          Sehingga tarikh tutup, penyertaan, aku lihat hanya ada tujuh orang yang benar-benar aku kenal. Aku masih tidak mendaftar kerana perancangan nak ke Langkawi.   Dalam pada itu, aku sempat bertanya kepada dua tiga orang kawan lama, samada mereka hadir tidak kerana nama tiada di senarai kedatangan. Semua menyatakan mereka ada program lain.  Aku pulak, tiba-tiba, suami kata," hang tak payah ikutlah!" Sabar jelah. Nak buat camna orang dah tak bagi ikut... Janjinya dua minggu lagi nak ke utara lagi. Yalah tu...

          Sehari sebelum majlis, (terbaca di FB) seorang dari mereka memberitahu tak dapat balik kerana masih di Sarawak. Ingatkan jika dia ada, petang-petang sikit , selepas hantar anak ke rumah cikgunya, bolehlah pergi jumpa sekejap ( awal tahun dulu dia datang Kuantan, aku tak dapat jumpa. - marah sungguh dia kat aku, aku buat tak tahu je ) Maaf ye kawan masa tu ada tetamu datang. Siang-siang bolehlah aku pergi ke manapun, kalau malam, maaflah, mata tak berapa nampak. Kalau terpaksa tu mungkin boleh kot.

          Sebenarnya, aku begitu seronok mengikuti perkembangan AJK yang menguruskan majlis ni. Semuanya amat berdidikasi. Mereka begitu bersungguh-sungguh menjayakan majlis. Syabas buat mereka semua. Aku cuma mengenali dua orang saja dikalangan mereka ini.  Cikgu-cikgu yang mereka jemput ada yang ku kenali dan ada yang tidak.

          Aku harap majlis berjaya dan meriah serta semua yang hadir bergembira. Nostalgia lama kembali mekar di lubuk hati masing-masing. Masing-masing ada, nostalgianya yang tersendiri (kehidupan di asrama)  Sungguh indah dan penuh nostalgia. Pada yang bersengketa satu masa dulu, inilah masa untuk bermaafan. Pada yang pernah ***jatuh .................dahulu, jadikan itu hanya sebagai satu coretan perjalanan dalam menghadapi kehidupan. Sesungguhnya, kita merancang tetapi ALLAH yang menentukan...


          17hb. mereka mendaftar  dan bermulalah Majlis tersebut selama 3 hari 2 malam.   Selamat Semua.... AKU   beginilah, tetap tidak pergi..... hanya menghantar mesage pada seorang sahabat bertanya kabar (No. tel. diperolehi dalam senarai kehadiran)  Maaf juga untuk sahabat yang seorang ini kerana rupa-rupanya dia telah lupa siapa aku............. Ialah dah hampir 30 tahun pun...

*** Jatuh    .....     cinta, katil, tangga, longkang, tersembam,  HEHEHE.

1 comment:

  1. Dah lebih seminggu majlis berlangsung. Masuk TV lagi. Hanya seorang classmate yang hadir. Yang di kenali tiga orang sahaja. Semoga silaturrahim di antara mereka berkekalan dan berpanjangan.

    ReplyDelete